Καινοτομία από το ΑΠΘ για βελτίωση των δεξιοτήτων μαθητών με ειδικές ανάγκες

Στα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), τα παιδιά με νοητική υστέρηση διάφορων βαθμών αποκτούν δεξιότητες χρήσιμες για την ένταξή τους στον κοινωνικό ιστό. Η ερευνητική ομάδα R4A (Robotics 4 All) του ΑΠΘ επισκέφθηκε το ΕΕΕΕΚ Κιλκίς και παρέδωσε το καινοτόμο σύστημα REMEDES (Reflexes Measuring Devices) που μετρά με ακρίβεια τις κινητικές επιδόσεις και τα αντανακλαστικά των μαθητών με τη χρήση οπτικοακουστικών ερεθισμάτων. Ο στόχος του REMEDES είναι η βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από ασκήσεις που εκλαμβάνονται ως παιχνίδι από τα παιδιά.

Η ομάδα R4A ανήκει στο Εργαστήριο Επεξεργασίας Πληροφορίας και Υπολογισμών του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ.

Η παράδοση έγινε στη Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Κιλκίς, Ελένη Τεχλικίδου, στις εγκαταστάσεις του, την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019, από τον Διευθυντή του Εργαστηρίου και Πρύτανη του ΑΠΘ, Καθηγητή Περικλή Α. Μήτκα, και μέλη της ομάδας R4A.

Την ομάδα R4A συντονίζει ο Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΗΜΜΥ, Ανδρέας Λ. Συμεωνίδης. Απαρτίζεται από τον διατελέσαντα Αναπληρωτή Καθηγητή ΤΗΜΜΥ, Λουκά Πέτρου, τον Μεταδιδάκτορα Εμμανουήλ Τσαρδούλια, τους Υποψήφιους Διδάκτορες Κωνσταντίνο Παναγιώτου και Χριστόφορο Ζολώτα, τον Συνεργαζόμενο Μηχανικό Αλέξανδρο Φιλοθέου, τον προπτυχακό φοιτητή Ιάσονα Παρασκευόπουλο και τον Υπεύθυνο Διάχυσης Αποτελεσμάτων, Ηλία Ουζουνίδη.

Η επαφή ανάμεσα στις δύο πλευρές έγινε κατά την παρουσίαση του REMEDES στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2018, όταν την ομάδα R4A προσέγγισε η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Κιλκίς. Σύμφωνα με την κ. Τεχλικίδου, συστήματα όπως το REMEDES βοηθούν κατά πολύ την εκπαίδευση των παιδιών, καθώς τα κρατούν απασχολημένα με κάτι νέο. Παράλληλα, τους μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται καταστάσεις της καθημερινότητας, όπως -για παράδειγμα- να διαχωρίζουν ότι στο κόκκινο φανάρι πρέπει να σταματήσουν ενώ στο πράσινο να περπατήσουν γρήγορα.

«Το REMEDES είναι πολύτιμο για την εκπαίδευση των μαθητών, αφού είναι ιδανικό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων που τους λείπουν, όπως στατική και δυναμική ισορροπία, συσχέτιση χρωμάτων και ήχων με επικίνδυνα ή όχι αντικείμενα, διατήρηση συσχετίσεων στη μνήμη κ.ά.», εξήγησε η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Κιλκίς.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/apth-kenotomia-gia-veltiosi-ton-dexiotiton-mathiton-me-idikes-anagkes