Η επανεκκίνηση των συνεδρίων και η χάραξη στρατηγικής που θα διαμορφώσει το νέο πλαίσιο στο μέλλον, είναι τα θέματα που βρίσκονται στο επίκεντρο του 11ου Πανελλήνιου συνεδρίου του HAPCO & DES για τον επαγγελματικό και συνεδριακό τουρισμό «Reconnect to Accelarate» που πραγματοποιείται 12 και 13 Απριλίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Το συνέδριο διεξάγεται στον απόηχο της πανδημίας και σε μια κρίσιμη συγκυρία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ωστόσο η ανάγκη για επανεκκίνηση είναι επιτακτική, όπως ανέφερε η πρόεδρος του ΔΣ του Συνδέσμου Ελλήνων Οργανωτών Συνεδρίων και Εκδηλώσεων HAPCO & DES, Ειρήνη Τόλη. Η κ. Τόλη τόνισε την ανάγκη για συνέργειες, κάτι που έγινε αντιληπτό από πολύ νωρίς και ήδη παρά την πανδημία η HAPCO προχώρησε σε συνεργασία και ενέταξε στον Σύνδεσμο τις εταιρείες dwstination Meetings and Events.
«Η κυβέρνηση μέσω της επικαιροποίησης των πρωτοκόλλων έδωσε την απαραίτητη ώθηση στον συνεδριακό τουρισμό να επανεκκινήσει, προφανώς σε δύσκολες συνθήκες, με την οικονομική στήριξη που παρείχε τόσο στον επιχειρηματία όσο και στον εργαζόμενο, συνδράμοντας τις επιχειρήσεις ώστε να σταθούν όρθιες», ανέφερε η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, τονίζοντας ότι «είμαστε σε ένα πολύ σημαντικό σημείο έτσι ώστε να μπορέσουμε, κομμάτια της στρατηγικής που έχουν κατατεθεί ήδη και είναι σε διαβούλευση με το υπουργείο, να αρχίσουν να υλοποιούνται. Ένα σημαντικό σημείο εξ αυτών είναι και το μητρώο, μέχρι τότε όμως πρέπει να δώσουμε έμφαση στην ενδυνάμωση των προορισμών». Η κ. Ζαχαράκη υπενθύμισε τις δράσεις που έγιναν για την ενίσχυση του Branding της Ελλάδας, τόσο την καμπάνια «Greekend» για Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσο και τις υπόλοιπες, που όπως είπε «έχουν βοηθήσει την Ελλάδα να καταστεί ένας θελκτικός και ασφαλής προορισμός και σίγουρα από αυτήν την εξέλιξη μπορούν να επωφεληθούν όλοι οι κλάδοι με κυρίαρχο το συνεδριακό τουρισμό».
Στο ισχυρό brand της Ελλάδας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός, σημειώνοντας ότι παρά τις δυσκολίες της πανδημίας, στις οποίες ήρθε να προστεθεί πλέον και η αύξηση του λειτουργικού κόστους, «ως χώρα, βγαίνουμε από την κρίση πολύ πιο δυνατοί από ό,τι ήμασταν όταν μπήκαμε και με πολύ ισχυρό brand» και τόνισε ότι «μέσα από τη συνεργασία μπορούμε να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο».
Προς επίρρωση των παραπάνω, ο Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, μέλος ΔΣ ΣΕΤΕ, τόνισε ότι πρωτόκολλα και το υπεύθυνο συντονισμένο άνοιγμα της τουριστικής σεζόν έπαιξαν σπουδαίο ρόλο και αυτό συνετέλεσε ώστε να διατηρήσει η χώρα την 5η θέση διεθνώς ως τουριστικό brand.
Στο Δήμο Αθηναίων η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να σταθεί στα πόδια της η πόλη και για το λόγο αυτό επιστρατεύτηκαν όλες οι δυνάμεις και τα ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για τη στήριξη των επιχειρήσεων, όπως και αντίστοιχα η δημιουργία πλάνου τουριστικής προβολής, όπως ανέφερε ο Βαγγέλης Βλάχος, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων.
Στη Θεσσαλονίκη, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau Γιάννης Ασλάνης, χάθηκε πολύς χρόνος προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουν τα ΦΕΚ και τα πρωτόκολλα και να πείσουν τα αρμόδια υπουργεία για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι επιχειρήσεις. «Σίγουρα αναγνωρίζουμε ότι ήταν μια πρωτόγνωρη κατάσταση και παρά την στήριξη του υπουργείου Τουρισμού, δεν θα πω ότι ήταν μια εύκολη διαδικασία. Ωστόσο, όλη αυτή η προσπάθεια που έγινε με τα υβριδικά συνέδρια, πιστεύω ότι θα μείνει και θα βοηθήσει στο μέλλον», πρόσθεσε.
Απαισιόδοξος για την ταχύτητα με την οποία θα επανέλθουμε στην κανονικότητα δήλωσε ο Νικόλας Κελαϊδίτης, πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων) καθώς αυτό, όπως τόνισε, δεν θα γίνει πριν από το 2025, αλλά επεσήμανε ότι «από εδώ και πέρα, θα μπορέσουμε να βαδίσουμε με τη σοφία που έχουμε αποκτήσει για να αναπτύξουμε τον τουρισμό».
Στόχος είναι να επανέλθει η παγκόσμια αγορά με τα μεγάλα συνέδρια που είναι μια κατηγορία από μόνη της και υψηλής δαπάνης, όπως τόνισε ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA). «Πρόκειται για ταξιδιώτες με κουλτούρα, κάθε σύνεδρος είναι μέλος μιας επιστημονικής κοινότητας που ενδιαφέρεται και για το πολιτιστικό κομμάτι. Οι σύνεδροι, με το πέρας των εργασιών, αναζητούν να γνωρίσουν και τις γύρω περιοχές, άλλους προορισμούς και αυτό εμείς το προωθούμε, ενώ πολλοί από αυτούς επιστρέφουν εκ νέου στην Ελλάδα, αυτήν τη φορά ως ταξιδιώτες.
Για τη σημασία των συνεργειών μίλησε και η Έφη Κουδελή, International Relations Officer This is Athens-CVB, τονίζοντας ότι Greek Meetings Industry Aliance που αποτελείται από τους HAPCO & DES, This is Athens-CVB, και TCB , σηματοδοτεί την αλλαγή νοοτροπίας συνολικά στον προορισμό σε εθνικό επίπεδο. «Με στοιχεία εξωστρέφειας και ανταλλαγής γνώσης συμπράττουμε με τους διεθνείς παίκτες της αγοράς. Αποτελεί ένα μοναδικό case study σύμπραξης και συνεργείων μεταξύ των θεσμικών φορέων που θα ενισχυθεί με ποικίλες δράσεις του κλάδου», πρόσθεσε.
Σημαντική στιγμή του συνεδρίου αποτέλεσε η σύνδεση με το γραφείο συνεδριακού τουρισμού της πόλης Lviv στην Ουκρανία, από όπου μίλησε η εκτελεστική διευθύντρια Sofiya Kayinska, μεταφέροντας το κλίμα πολέμου και την κατάσταση που επικρατεί και εκφράζοντας την ελπίδα η Ουκρανία να επανέλθει και να καλωσορίσει εκ νέου τους επισκέπτες της. Το κοινό σηκώθηκε και σε κλίμα έντονης συγκίνησης χειροκρότησε τους Ουκρανούς συναδέλφους.
Ξενοδόχοι: «Καλούμαστε να λύσουμε την πιο δύσκολη εξίσωση του καλοκαιρού»
«Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και καλούμαστε να λύσουμε την πιο δύσκολη εξίσωση του καλοκαιριού, ιδιαίτερα για το μαζικό μοντέλο τουρισμού» τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, αναφερόμενος, στο οικονομικό αποτύπωμα της ενεργειακής κρίσης, της ακρίβειας και του υψηλού πληθωρισμού στα ταμεία των εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που θα κληθούν να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο λειτουργικό κόστος με «κλειδωμένες» τιμές του 2019 στα τουριστικά πακέτα της σεζόν.
Ο επικεφαλής της ΠΟΞ πρόσθεσε ότι ήδη, το βαρύ αυτό αποτύπωμα το νιώθουν τα δωδεκάμηνης λειτουργίας ξενοδοχεία από τις αρχές του έτους. «Χτίζουμε αντοχές και ελπίζουμε ο συνεδριακός τουρισμός να ανακάμψει σύντομα, γιατί αποτελεί ένα βασικό κομμάτι της τουριστικής δραστηριότητας για τις συνεχούς λειτουργίας επιχειρήσεις που έχουν πληγεί περισσότερο από την υγειονομική κρίση και συνεχίζουν να δίνουν τον αγώνα τους μέσα στις αντίξοες συνθήκες που επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις. Είναι σημαντική δραστηριότητα για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες των πόλεων που χρειάζονται τόνωση και θέσεις εργασίας. Η στήριξη της κυβέρνησης τα δύο τελευταία χρόνια της υγειονομικής κρίσης ήταν και αυτή ιδιαίτερα σημαντική, όμως η εξίσωση τώρα είναι ακόμα πιο δύσκολη και θα χρειαστεί οπωσδήποτε η βοήθεια της ΕΕ».
Πηγή: www.amna.gr