Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 550.000 σταθμοί φόρτισης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκεται σε δύο χώρες. Την Ολλανδία (111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (87.674). Αυτές οι δύο χώρες καλύπτουν μόνο το 10% της Ευρώπης, με τους υπόλοιπους μισούς φορτιστές να καλύπτουν το υπόλοιπο 90% της Γηραιάς Ηπείρου, δημιουργώντας αρκετά σοβαρά προβλήματα.
Ο μικρότερος αριθμός σημείων φόρτισης βρίσκεται στη Λετονία (660), τη Λιθουανία (477), την Εσθονία (300), την Κύπρο (69) και τη Μάλτα (13). Χώρες που βρίσκονται μπροστά την ηλεκτροκίνηση και έχουν αρκετούς φορτιστές σε σχέση με τους κατοίκους είναι η Νορβηγία (538), το Λουξεμβούργο (310) και η Σουηδία (265). Είναι οι χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει ανθήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Λιγότεροι δημόσιοι φορτιστές (λιγότερο από 59 ανά 100.000 κατοίκους) σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων βρίσκονται στην Ανατολική Ευρώπη και τη Νότια Ευρώπη, με τις χειρότερες επιδόσεις να εμφανίζουν η Ρουμανία, η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Ελλάδα και η Κροατία.
Μεγάλες διαφορές ως προς την πυκνότητα των φορτιστών εντοπίζονται και μέσα στην ίδια χώρα. Στην Αυστρία, για παράδειγμα, το δίκτυο φόρτισης είναι πολύ καλύτερα ανεπτυγμένο στην δυτική πλευρά της χώρας, ενώ στην Ελβετία στο νότο μέρος υπάρχει αυξημένο δίκτυο φόρτισης.
Όλα αυτά όταν η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης βασίζεται με μεγάλο βαθμό στην πληθώρα των δημόσιων φορτιστών, καθώς οι αυτονομίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν επιτρέπουν μεγάλα ταξίδια χωρίς γρήγορη ταχυφόρτιση. Η τελευταία, όμως, μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα, καθώς σε περίπτωση που η μπαταρία φορτίζεται συχνά με ταχυφόρτιση μπορεί να χάσει σημαντικό μέρος από την χωρητικότητά της.
Επίσης, η μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και των περισσοτέρων μπαταριών, δεν πρέπει να φορτίζεται στο 100%, καθώς αυτό μειώνει τη διάρκεια της ζωής της. Το βέλτιστο επίπεδο είναι 80%, επομένως συνιστάται οι πιο σύντομες επαναφορτίσεις. Η συχνή χρήση ταχυφορτιστών ή η φόρτιση της μπαταρίας στο μέγιστο μπορεί να μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και να καταστήσει απαραίτητη την αντικατάστασή της πολύ νωρίτερα από το κανονικό.
Κυριάκος Παρασίδης
Πηγή: www.amna.gr