Κ. Φραγκογιάννης: Έχουμε χαράξει στρατηγική για συγκεκριμένες χώρες και κλάδους της οικονομίας για το 2021

Το υπουργείο Εξωτερικών έχει χαράξει στρατηγική για συγκεκριμένες χώρες και για συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας για το 2021 επεσήμανε ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Alpha 989”.

Όπως τόνισε, η οικονομική διπλωματία γίνεται απαραίτητη, είναι ουσιαστική και βοηθά στη διεθνοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. “Στη χώρα μας έχουμε πλέον εθνικό σχέδιο εξωστρέφειας, το οποίο περιλαμβάνει 25 δράσεις και 80 ενέργειες για το 2021”, ανέφερε.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών εξήγησε πως η οικονομική διπλωματία μπορεί να λειτουργήσει εστιασμένα, σε συγκεκριμένες αγορές, συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, συγκεκριμένες χώρες, καθώς είναι πολύ σημαντικό να εστιάσει κανείς την προσοχή στην αγορά που απευθύνεται.

Επεσήμανε πως στο υπουργείο Εξωτερικών υπάρχει ένας καινούριος πυλώνας που ονομάζεται οικονομική διπλωματία και εξωστρέφεια και απαρτίζεται από τέσσερα επιμέρους κομμάτια: την παραδοσιακή οικονομική διπλωματία, τις πολυμερείς σχέσεις της χώρας στα πλαίσια της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και την υποστήριξη των εξαγωγών και της εξωστρέφειας της χώρας.

Ο κ. Φραγκογιάννης αναφέρθηκε ακόμη στις οργανωτικές αλλαγές που έγιναν στο Enterprise Greece και στο μετασχηματισμό του Οργανισμού Ασφάλειας και Εξαγωγικών Πιστώσεων. Έχουν ακόμη ήδη πραγματοποιηθεί, όπως επεσήμανε μια σειρά από δράσεις, όπως τα ψηφιακά webinars “Doing Business in” που εξηγούν πώς μπορείς να ασκείς επιχειρηματικότητα στην Αμερική, στη Γερμανία, στην Κορέα ή αλλού.

Όσον αφορά την ψηφιοποίηση, τόνισε πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 15 σεμινάρια το 2020, καθώς και πιλοτικά προγράμματα για εξαγωγές, ενώ υπήρξε εθνική συμμετοχή σε πέντε ψηφιακές εκθέσεις και στην έκθεση στη Σανγκάη δια ζώσης.

Ακόμη σημείωσε πως ο πυλώνας της διαβούλευσης και της συνεργασίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς παραγωγούς να μπουν σε μεγάλες πλατφόρμες, όπως η eBay ή η Alibaba, που απευθύνονται σε εκατομμύρια πελάτες στον κόσμο, μέσω του εθνικού ψηφιακού περιπτέρου.

Ερωτηθείς σχετικά με το πώς μπορεί να συμβάλλει η οικονομική διπλωματία στις σχέσεις με την Τουρκία, ο κ. Φραγκογιάννης υπογράμμισε πώς από τη μία η οικονομική διπλωματίας ενδυναμώνει τις σχέσεις με χώρες που έχουν ένα γεωπολιτικό στρατηγικό ενδιαφέρον.

Ταυτόχρονα όμως σημείωσε πως μπορούμε να δούμε “πώς μέσα από τις οικονομικές εμπορικές σχέσεις Ελλάδος-Τουρκίας να δημιουργήσουμε ένα καλό κλίμα το οποίο να βοηθήσει και τη μεγαλύτερη σημαντική πολιτική συνεργασία”.

Πηγή: www.amna.gr