Το 20% προπτυχιακών φοιτητών στην Ελλάδα είναι χρηματοοικονομικά εγγράμματοι

Η δεκαετής κρίση που βιώνει η χώρα μας έχει επηρεάσει όχι μόνο τον ενήλικο πληθυσμό της , αλλά και τη νέα γενιά ή την «γενιά Ζ» όπως συνηθίζεται να ονομάζεται στη διεθνή βιβλιογραφία η γενιά που τα άτομα έχουν γεννηθεί μετά τα μέσα και προς το τέλος της δεκαετίας του 1990.

Πόσο καλά ενημερωμένη είναι όμως η «γενιά Ζ» στην χώρα μας και τι έμαθε – αν έμαθε- βιώνοντας δέκα χρόνια κρίσης; Υπάρχει στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού της νέας γενιάς και της χρηματοοικονομικής της ευημερίας;

Στα ερωτήματα αυτά απαντούν ο πρόεδρος του Ινστιτούτου καθηγητής Νικόλαος Δ. Φίλιππας και ο Δρ. Χρήστος Αβδούλας, μεταδιδακτορικός ερευνητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου μέσω μίας σημαντικής και παγκόσμια πρωτότυπης επιστημονικής δημοσίευσης με τίτλο “Financial literacy and financial well-being among generation-Z university students: Evidence from Greece” σε ένα από τα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά Χρηματοοικονομικής διεθνώς στο “The European Journal of Finance”.

Όπως αναφέρουν, οι συγγραφείς στο προοίμιο της δημοσίευσής τους επισημαίνουν ότι η χρηματοοικονομική γνώση έχει καταστεί βασική δεξιότητα του 21ου αιώνα, της αστάθειας των διεθνών χρηματοπιστωτικών αγορών, της ασύμμετρης πληροφόρησης, της αυξανόμενης πολυπλοκότητας των χρηματοοικονομικών προϊόντων και της ταχέως αυξανόμενης ανάπτυξης της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (Fintech).

Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η πρώτη στο είδος της που μελετά την σχέση μεταξύ του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού (financial illiteracy) των νέων και της χρηματοοικονομικής τους ευημερίας και της δυνατότητας τους να ανταποκριθούν αποτελεσματικά σε έκτακτα αρνητικά χρηματοοικονομικά γεγονότα ( financial shocks).

Παράλληλα εντοπίζονται εκείνοι οι παράγοντες (δημογραφικοί, χρηματοοικονομικών συμπεριφορών, κ.α) που επηρεάζουν τις παραπάνω μεταβλητές.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ