Γ. Καραγιάννης: Ατμομηχανή της ανάπτυξης ο τομέας των υποδομών, που δικαιώνει τον κυβερνητικό σχεδιασμό των 2,5 τελευταίων χρόνων

Για μεγάλα έργα που υλοποιούνται σε όλη την Ελλάδα και αναδεικνύουν τις υποδομές σε ατμομηχανή της ανάπτυξης, δικαιώνοντας τον κυβερνητικό σχεδιασμό των τελευταίων 2,5 ετών, έκανε λόγο ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha.

«Η πατρίδα μας είχε πολλά χρόνια να δει τόσες προκηρύξεις έργων που αφορούν όλη την Ελλάδα» σημείωσε.

Προχωράνε οι διαγωνισμοί για τα τέσσερα οδικά δημόσια έργα

Αρχικά αναφέρθηκε στα τέσσερα οδικά δημόσια έργα, χαρακτηρίζοντας «πολύ ουσιαστικό και σημαντικό έργο» το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Ένα έργο, το οποίο χρειαζόταν εδώ και πολλά χρόνια η χώρα, καθώς θα μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο διαδρομής από Πάτρα προς Λαμία και θα επιτρέψει ταχύτερες οδικές μεταφορές από τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς την Δυτική Ελλάδα.

Όπως έκανε γνωστό «αύριο θα ανοίξουν οι προσφορές για το τμήμα του ΒΟΑΚ από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ και θα έχουμε επίσημα ανάδοχο έως τα τέλη Φεβρουαρίου και για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Επίσης, αύριο θα έχουμε άνοιγμα προσφορών για την κατασκευή παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών που θα βελτιώσει τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με την Βόρεια Εύβοια. Αύριο θα ανοίξουν οι προσφορές και για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και σύνδεσης με την ΠΑΘΕ, που θα λύσει το καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα χιλιάδων πολιτών».

Υπογράμμισε, ότι οι διαδικασίες και για τα τέσσερα δημόσια οδικά έργα έτρεξαν πολύ γρήγορα και εντός του 2022 θα στηθούν εργοτάξια.

 

Διπλή παρέμβαση στο «Πάτρα – Πύργος»

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, ενημερώνοντας ότι ξεκινάει άμεσα η κατασκευή του, καθώς πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας «για όλη την Πελοπόννησο, αλλά όχι μόνο, το οποίο είχε μπλοκάρει επί πέντε ολόκληρα χρόνια και για το οποίο μετά από πολλή προσπάθεια διασφαλίσαμε την έγκριση των 3 γενικών διευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

Για πρώτη φορά, όπως σημείωσε, γίνεται διπλή παρέμβαση σε οδικό δίκτυο, καθώς «βελτιώνουμε το υπάρχον δίκτυο με έργα οδικής ασφάλειας ύψους 30 εκατ. ευρώ, ενώ τον επόμενο μήνα ξεκινά και το μεγάλο έργο κατασκευής καινούριου αυτοκινητοδρόμου». Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα, υπογράμμισε ότι το έργο της οδικής ασφάλειας θα έχει ολοκληρωθεί σε 1 έτος, ενώ στα τέλη του 2024 θα δοθεί το 70% του νέου αυτοκινητοδρόμου και λίγο αργότερα και το υπόλοιπο, μικρότερο, τμήμα.

 

Γραμμή 4: Θα αλλάξουν οι μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στον σημαντικό ρόλο της Γραμμής 4 του Μετρό, τονίζοντας ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που θα αλλάξει όλες τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο, καθώς θα εξυπηρετεί επιπλέον 340.000 επιβάτες, ενώ θα κυκλοφορούν 55.000 λιγότερα οχήματα».

Οι πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ προχωρούν και τα έργα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, προκειμένου να μπει το TBM.

Σε λίγες ημέρες το Μνημόνιο Συνεργασίας με το δήμο Αθηναίων και την Αττικό Μετρό ΑΕ

Μάλιστα, ο υφυπουργός διέκρινε μία ακόμα ξεχωριστή παρέμβαση σχετικά με τη Γραμμή 4 που γίνεται σε συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων και πρόκειται να αυξήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου. Το μνημόνιο που θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να οδηγήσει στη φύτευση επιπλέον 2.000 δέντρων στην Αθήνα.


Τέλος του 2022 η περιβαλλοντική αδειοδότηση της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον

Ο κ. Καραγιάννης μίλησε και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο – και έκανε γνωστό ότι έως το τέλος του έτους θα έχουν ωριμάσει οι μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου. Εκτίμησε ότι με την επέκταση της Γραμμής 2 θα εξυπηρετούνται επιπλέον περισσότεροι από 50.000 επιβάτες καθημερινά.

Ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών η Δυτική Αττική

Στη Δυτική Αττική, το πλάνο έργων περιλαμβάνει και τον προαστιακό σιδηρόδρομο, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, αναμένεται έως τα τέλη Μαΐου το έργο να βγει στον «αέρα», καθώς στόχος του υπουργείου είναι «να διευκολύνουμε τις μετακινήσεις σε ένα κομμάτι που ήταν πολύ μακριά από το κέντρο της Αθήνας».

Παράλληλα, θα επεκταθεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος προς τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας, με προφανή αναπτυξιακά οφέλη, τόσο για τη βελτίωση των εμπορικών μεταφορών, όσο και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής. Στην κατεύθυνση αυτή, στα τέλη του 2022 με αρχές του 2023, αναμένεται να μπει στην τελική φάση ο διαγωνισμός που βρίσκεται ήδη στη διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ταυτόχρονα, οι υποδομές στη Δυτική Αττική ενισχύονται και με την σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου και την ολοκλήρωση του κόμβου Σκαραμαγκά.

 

Κατατίθεται το νομοσχέδιο για τις Πρότυπες Προτάσεις

«Δεν είμαστε διαχειριστές, αλλάξαμε τους όρους του παιχνιδιού. Δημιουργούμε νέους όρους και προϋποθέσεις για να επιταχυνθούν διαδικασίες, να ενισχυθεί ο υγιής ανταγωνισμός, να γίνουν γρηγορότερα τα έργα, να δοθεί ισχυρό μήνυμα και στο εσωτερικό, και στο εξωτερικό, ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει σύγχρονες υποδομές» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.

Σαφές παράδειγμα σε αυτή την κατεύθυνση, είναι το νομοσχέδιο για τις Πρότυπες Προτάσεις που κατατίθεται στη Βουλή προς ψήφιση.

«Με την κατάθεση νομοσχεδίου των Πρότυπων Προτάσεων, οι ιδιώτες πλέον θα μπορούν να υποβάλουν προτάσεις για μεγάλα έργα υποδομών άνω των 200.000.000 ευρώ. Αξιοποιούμε έτσι, την ευελιξία και την τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα, ενθαρρύνουμε τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, και επί της ουσίας επιταχύνουμε την υλοποίηση έργων περιφερειακού χαρακτήρα» εξήγησε.

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο τομέας των υποδομών αναδεικνύεται σε ατμομηχανή της ανάπτυξης και δικαιώνει τον κυβερνητικό σχεδιασμό των 2,5 τελευταίων χρόνων, καθώς σήμερα παρατηρούμε συνεργασίες διεθνών κατασκευαστικών ομίλων με ελληνικές, για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς και βλέπουμε τις εταιρείες να δίνουν κίνητρα για να προσελκύσουν μηχανικούς και μελετητές που είχαν φύγει στο εξωτερικό».

Πηγή: www.amna.gr