Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, μετά τις πρόσφατες αποφάσεις των υπουργών Περιβάλλοντος των 27 κρατών-μελών της ΕΕ, οδηγεί την αυτοκίνηση ένα βήμα πιο μπροστά στη βιώσιμη κινητικότητα, αλλά παράλληλα επιταχύνει την προσπάθεια ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης.
Αν και παρουσιάζονται αρκετά προβλήματα που κρατούν στάσιμη την ηλεκτροκίνηση, εντούτοις αυτά εντοπίζονται κυρίως στις υποδομές, στην τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην ελλιπή ενημέρωση των πελατών και στη μη επάρκεια των πρώτων υλών. «H Ευρώπη θα πρέπει να εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στην βασικές πρώτες ύλες για την ηλεκτροκίνηση». Με αυτήν την φράση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA, Oliver Zipse, σχολίασε την απόφαση που ουσιαστικά δίνει τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η ACEA, αν και σέβεται την απόφαση του Συμβουλίου, επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη απόφαση έχει σημαντικές επιπτώσεις, όχι μόνο για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για την οικονομία της ΕΕ συνολικά. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν από καιρό αγκαλιάσει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και παίρνουν θέση στη νέα τάξη πραγμάτων, ενώ παράλληλα επενδύουν σε αυτήν τη μορφή κινητικότητας προκειμένου να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.
Είναι πλέον ζωτικής σημασίας να τεθούν σε εφαρμογή όλες οι προϋποθέσεις για την πλήρη ηλεκτρική λειτουργία και τη δημιουργία ενός πραγματικά πανευρωπαϊκού δικτύου υποδομών φόρτισης. «Για να είμαι πολύ σαφής, η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μίας Ευρώπης ουδέτερης εκπομπών άνθρακα το 2050. Όμως, η απόφαση του Συμβουλίου εγείρει σημαντικά ερωτήματα που ακόμη δεν έχουν απαντηθεί, όπως το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στις βασικές πρώτες ύλες για την ηλεκτροκίνηση», δηλώνει, μεταξύ άλλων, ο Oliver Zipse για να προσθέσει: «Εάν η ΕΕ θέλει να είναι πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας, πρέπει να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα αυτών των υλικών. Διαφορετικά, θα απειληθούμε με νέες εξαρτήσεις, καθώς άλλες οικονομικές περιοχές ήδη έχουν τοποθετηθεί σε πρώιμο στάδιο».
Σξμειώνεται, ότι μετά από αυτήν την απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος των 27 κρατών-μελών της ΕΕ ανοίγει το κεφάλαιο του υδρογόνου στην αυτοκίνηση που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, αλλά και τα «πράσινα» καύσιμα που μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στη μείωση των ρύπων.
Κυριάκος Παρασίδης
Πηγή: www.amna.gr