Η παραγγελία για νέα τρένα Αθήνας-Θεσσαλονίκης

Επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ δρομολογούν οι Ιταλοί της Ferrovie σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Μετασκευάζονται οκτώ συρμοί τρένων, για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι τα νέα τρένα να τρέξουν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είτε το 2023 είτε το αργότερο το 2024.

Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη δημιουργία και παραγγελία νέων συρμών τρένων, προορισμένων για την εξυπηρέτηση κυρίως των επιβατικών μεταφορών. Πρόκειται για οκτώ εννιάδυμους συρμούς συνολικού κόστους μετασκευής 80 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. ευρώ για κάθε συρμό). Τη χρηματοδότηση του κόστους, τόσο των μετασκευασμένων συρμών όσο και των νέων που θα παραγγελθούν τους επόμενους μήνες, κατά πάσα πιθανότητα θα καλύψει η ιταλική μητρική, μέσω εσωτερικού δανεισμού της θυγατρικής της εταιρείας στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», οι συρμοί που έχουν παραγγελθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι πλήρως μετασκευασμένοι, ακόμη και στον μηχανολογικό τους εξοπλισμό, ενώ θα τρέξουν για πρώτη φορά σε ελληνικές ράγες. Θα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 600 επιβάτες και θα περιλάβουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης, τέσσερα οικονομικής, ένα κυλικείο/εστιατόριο και, φυσικά, τη μηχανή έλξης. Η μέγιστη ταχύτητα των μετασκευασμένων τρένων θα είναι 250 χλμ./ώρα, αλλά εκτιμάται ότι θα πηγαίνουν με πολύ χαμηλότερες ταχύτητες, λόγω της κακής ποιότητας της υποδομής στη χώρα μας.

Η παραγγελία για τα νέα τρένα δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αναμένεται να συμβεί σύντομα – πιθανώς μέχρι το φθινόπωρο του 2019. Στόχος των Ιταλών είναι τα νέα τρένα να τρέξουν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είτε το 2023 είτε το αργότερο το 2024. Κάθε συρμός μπορεί να κοστίσει έως 20 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο οποίος διαθέτει την πιο σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή, το όριο ταχύτητας είναι 160 χλμ./ώρα και μάλιστα το όριο αυτό επιτρέπεται μόνο στο 30%-40% του μήκους της γραμμής. Στο υπόλοιπο 60%, το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ σε ορισμένα σημεία (π.χ. Αχαρνές – Οινόη) η ταχύτητα δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 100 χλμ./ώρα.

Πηγή: thessnews.gr