Η αυτόνομη οδήγηση περνάει στο επόμενο στάδιο και το ServCity, το νεότερο ερευνητικό έργο υπηρεσιών αυτόνομης κινητικότητας του Ηνωμένου Βασιλείου, ξεκίνησε την δοκιμαστική του φάση στους δρόμους του Λονδίνου. Σε ρυθμούς πλήρους λειτουργίας αναμένεται να μπει από τις 21 Οκτωβρίου, όπου και θα κυκλοφορούν, πλέον, αυτόνομα οχήματα στις κεντρικές οδούς της ευρωπαϊκής πόλης.
Το ServCity, το νεότερο ερευνητικό έργο υπηρεσιών αυτόνομης κινητικότητας του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι έτοιμο να αξιοποιήσει τα δεδομένα και την τεχνολογία όλων των προηγούμενων μηνών, ολοκληρώνοντας διαδρομές εντός δύσκολου αστικού ιστού μιας μεγάλης ευρωπαϊκής πρωτεύουσας. Χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, μέσω του κυβερνητικού ταμείου ευφυούς κινητικότητας ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών που το διαχειρίζεται το Κέντρο Συνδεδεμένων και Αυτόνομων Οχημάτων (CCAV) και υλοποιείται από το βρετανικό γραφείο καινοτομίας, Innovate UK. Σε διάστημα τριών ετών, έξι συνεργάτες (Nissan, Connected Places Catapult, TRL, Ηitachi Europe, Πανεπιστήμιο του Nottingham και SBD Automotive) θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ενός σχεδίου που θα αντιμετωπίζει άμεσα τα εμπόδια που λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
Μετά από μήνες ανάπτυξης, προσομοίωσης και δοκιμών σε ιδιωτικές πίστες, το έργο ServCity έφτασε τώρα στο στάδιο όπου το όχημα ServCity Connected and Autonomous Vehicle (CAV) δοκιμάζεται στους δρόμους του Λονδίνου. Δομημένο πάνω σε ένα ηλεκτρικό Nissan LEAF από τις 21 Οκτωβρίου, θα μπει σε ρυθμούς λειτουργίας και θα δοκιμαστεί στην καρδιά του Λονδίνου, σε ένα περίπλοκο αστικό περιβάλλον. Η ServCity θα χρησιμοποιήσει αισθητήρες στην άκρη του δρόμου και την υπολογιστική ισχύ του συστήματος, για να δημιουργήσει ένα συνεργατικό περιβάλλον υποδομών, το οποίο θα προσθέσει αξία στην απήχηση των αυτόνομων οχημάτων.
Μέσω ενός συνδυασμού προσομοίωσης δοκιμών, έρευνας και εμπειρίας του τελικού χρήστη, το ServCity θα προσφέρει πληροφορίες για το πώς οι πόλεις μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες των μελλοντικών λύσεων κινητικότητας και να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους, ενώ το πρόγραμμα στοχεύει να διασφαλίσει ότι η εμπειρία του χρήστη θα είναι όσο το δυνατόν πιο διαισθητική, περιεκτική και ελκυστική.
Το σίγουρο είναι ότι θα προσφέρει στους χρήστες την αυτοπεποίθηση πως η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να ανταποκριθεί γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε είδους προκλήσεις που συμβαίνουν στους δρόμους, ακόμη και αν πρόκειται για μια μεγάλη ευρωπαϊκή πόλη όπως είναι το Λονδίνο.
Κυριάκος Παρασίδης
Πηγή: www.amna.gr