Οι οδηγοί της Μ. Βρετανίας ενδεχόμενα να υποστούν περαιτέρω προβλήματα συμφόρησης μετά την εμφάνιση των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης στους δρόμους. Η κυκλοφορία στους κεντρικούς δρόμους των μεγάλων πόλεων μπορεί να είναι διπλάσιες από τα σημερινά επίπεδα και πιθανόν να αυξηθούν στο 85% από το 2025 έως το 2060.
Αυτά είναι τα στοιχεία μιας νέας έκθεσης που δημοσιοποίησε το υπουργείο Μεταφορών (DfT) της χώρας και προβλέπει ότι έως το 2047, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να είναι αυτόνομα, με δεδομένο ότι τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φέρουν υψηλές και πολλαπλές τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.
Επί του παρόντος, οι οδηγοί στην Μ. Βρετανία χάνουν περίπου 80 ώρες το χρόνο λόγω συμφόρησης και κυκλοφοριακών προβλημάτων και αυτό αυξάνεται σημαντικά στις 156 ώρες για άτομα που ζουν και εργάζονται στο Λονδίνο.
Η ευρύτερη υιοθέτηση των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό θα οδηγούσε σε περισσότερη κίνηση αυξάνοντας την κινητικότητα των ηλικιωμένων και εκείνων που δεν είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης. Η έκθεση ισχυρίστηκε ότι η ικανότητα εργασίας ή χαλάρωσης μέσα στο αυτοκίνητο, ενώ αυτό είναι σε κίνηση θα κάνει τους αναβάτες να είναι πιο ανεκτικοί στην κίνηση και στις κυκλοφοριακές καθυστερήσεις.
Πέρυσι το υπουργείο Μεταφορών δημοσίευσε την έκθεση Connected & Automated Mobility 2025, η οποία ανέφερε ότι αναμένει ότι τα αυτόνομα οχήματα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στους δρόμους της Μ. Βρετανίας το 2025.
Η έκθεση αναφέρει πως «τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στις μετακινήσεις επιβατών, ειδικά για όσους δεν οδηγούν, ενώ μπορούν να συνδέουν καλύτερα τις αγροτικές κοινότητες και να μειώσουν τα τροχαία που προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος. Θα μπορούν παράλληλα να συνδέουν αγροτικές πόλεις και απομακρυσμένα χωριά με υπάρχουσες επιλογές δημόσιας συγκοινωνίας και θα βοηθούν στην καλύτερη πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες (π.χ. σχολεία, ιατρεία).
Σήμερα τα πλήρως αυτόνομα οχήματα δεν επιτρέπονται να κυκλοφορούν νόμιμα στους δρόμους της Μ. Βρετανίας, παρά το γεγονός ότι πολλοί κατασκευαστές επενδύουν μεγάλα ποσά σε αυτή την νέα τεχνολογία και παρότι θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα καταφέρουν να φθάσουν στο επίπεδο 4 που είναι το προηγούμενο σκαλί του τελικού σταδίου της αυτόνομης οδήγησης.
Κυριάκος Παρασίδης
Πηγή: www.amna.gr